۵ روش برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی
نوشته شده توسط : وحید اکبری

ماشین لباسشویی را می‌توان یکی از لوازم خانگی در نظر گرفت که دست راست بانوان خانه دار است. در صورتی که لباسشویی را به خوبی استفاده کنید و دستورالعمل استفاده درست از این دستگاه را بلد باشید، لباسشویی طول عمر بیشتری خواهد داشت.

لباسشویی به گونه‌ای لباس‌ها را می‌شوید و خشک می‌کند که هیچ اثری از لکه و آلودگی روی آن باقی نمی‌ماند. این کار را به راحتی نمی‌توان هنگام شستن لباس‌ها با دست انجام داد. به همین دلیل استفاده از لباسشویی روز به روز متداول‌تر می‌شود و کمتر فردی را می‌توان پیدا کرد که یک لباسشویی در خانه نداشته باشد.

در اینجا برخی از نکات مهم برای استفاده درست از ماشین لباسشویی برای افزایش طول عمر ماشین لباس شویی ارائه شده است. با ما همراه باشید و با این نکات بیشتر آشنا شوید.

اولین نکته- پر نکردن بیش از حد لباسشویی

اولین نکته‌ برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی، پر نکردن لباسشویی بیش از ظرفیت آن است. اگر حجم لباس‌ها زیاد باشد با خیس شدن آن‌ها وزن لباس‌ها چند برابر خواهد شد و همین امر سبب می‌شود که دیگ لباسشویی سنگین شود. با سنگین شدن دیگ ممکن است حالت توازن آن به هم بخورد.

ماشین لباسشویی

وزن زیاد لباس‌ها سبب می‌شود که گردش دیگ سخت‌تر شود. به همین دلیل موتور لباسشویی نیز فشار بیش از حدی را هنگام استفاده تحمل می‌کند و ممکن است موتور لباسشویی زودتر از موعد از کار بیفتد. با بروز این مشکل باید تعمیر لباسشویی را انجام دهید و دیگر نمی‌توانید مانند سابق از آن استفاده کنید.

دومین نکته-ماشین لباسشویی را به صورت تراز در محیط نصب کنید.

برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی و اینکه بدون ایجاد سر و صدای اضافی کار کند، باید هنگام نصب لباسشویی محل صافی را برای قرار دادن آن در نظر بگیرید. اگر محل قرارگیری لباسشویی تراز باشد، دستگاه کارایی بهتری هنگام استفاده خواهد داشت.

سومین نکته- تنها از پودر لباسشویی و آن هم به اندازه استفاده کنید.

برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی می‌توان به این نکته اشاره کرد که نوع پودری که برای شستشوی لباس‌ها انتخاب می‌کنید بسیار حائز اهمیت می‌باشد. پودر استفاده شده باید مناسب باشد و نباید از پودر لباسشویی مخصوص شستشو با دست برای شستشوی لباس‌ها در لباسشویی استفاده کنید.

پس از انتخاب پودر لباسشویی مناسب، اندازه آن مهم است. در صورتی که به اندازه از پودر لباسشویی استفاده نکنید لباس‌ها پس از شستشو ممکن است دارای لکه‌های سفید رنگی باشند؛ زیرا به دلیل بیش از حد بودن اندازه پودر، ممکن است همه آن حل نشده باشد. زیاد بودن پودر سبب می‌شود که مقدار باقی مانده پودر در ماشین لباسشویی به دیواره دستگاه بچسبد و به مرور درون دیگ جرم ایجاد شود.

چهارمین نکته- وضعیت شیلنگ تخلیه لباسشویی را بررسی کنید.

هنگام استفاده از ماشین لباسشویی باید عملکرد قسمت‌های مختلف آن را کنترل کنید. یکی از قسمت‌های مهم لباسشویی که باید حتماً عملکرد آن را هر چند وقت یکبار بررسی کنید، شیلنگ تخلیه لباسشویی است. شیلنگ تخلیه مهم‌ترین قسمت دستگاه است که وظیفه هدایت آب را از درون دستگاه به لوله فاضلاب بر عهده دارد.

ماشین لباسشویی

در صورتی که سکه، گیره سر و… در لباس‌ها وجود داشته باشد، این امکان وجود دارد که هنگام تخلیه آب سبب آسیب وارد شدن به شلنگ تخلیه لباسشویی شده باشد. در برخی مواقع نیز ممکن است شیلنگ تخلیه آب زیر لباسشویی بماند و له شود یا این که کشیده شدن شیلنگ سبب پاره شدن آن شود.

برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی، باید هر چند وقت وضعیت لباسشویی را بررسی کرده و در صورتی که شلنگ تخلیه دچار مشکل شده نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

پنجمین نکته- استفاده از محافظ برق هنگام استفاده از لباسشویی

برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی؛ عدم اتصال لباسشویی به صورت مستقیم به پریز برق است. با توجه به این که نوسان برق غیر قابل پیش بینی است و نمی‌توان از آن پیشگیری کرد، نوسان برق گاه ممکن است سبب نیم سوز شدن موتور لباسشویی یا سوختن برد لباسشویی و از کار افتادن قطعات دستگاه شود.

استفاده از یک محافظ برق مناسب مانع از این می‌شود که نوسان برق به لباسشویی برسد و سبب صدمه دیدن دستگاه شود. اگر این مشکل رخ دهد، باید تعمیر ماشین لباسشویی را انجام دهید.

 با استفاده از محافظ برق، لباسشویی طول عمر بیشتری خواهد داشت و سال‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید.

منبع: فراز پشتیبان 





:: برچسب‌ها: افزایش عمر لباسشویی , لباسشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 11 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: